YAZ LASTİKLERİ VE DÖRT MEVSİM LASTİKLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
Dört mevsim lastikleriyle yaz lastiklerini kıyaslarken, iki lastik tipi arasındaki farkların yanlış anlaşılması önemlidir. Aracınıza, sürüş şartlarına ve kişisel tercihlere bağlı olarak, biri diğerinden daha iyi bir tercih olabilir. Dört mevsim lastikleriyle yaz lastikleri arasında bir seçim yapmaya çalışırken, her ikisinin de faydalarını ve kısıtlarını anlamak faydalı olabilir.
Dört Mevsim Lastikleri
Dört mevsim lastiği, bir yandan ıslak ve kuru zeminde kabul edilebilir bir performans sağlarken, bir yandan da karda iyi çekiş kabiliyeti sunar.
Dört mevsim lastikleri, ortalama sürücü için yapılmıştır, orta derecede diş derinliğine sahiptir ve daha az diş derinliği olan yaz lastiklerinden daha uzun diş ömrü sağlayacak şekilde üretilmiş kauçuk bileşiminden oluşmaktadır. Dört mevsim lastikleri, ekonomi sınıfı araçlardan sedanlara, hafif ticari araçlara ve kamyonetlere kadar uzanan çok çeşitli araç türlerinde kullanılmak üzere, pek çok tip/model, boyut, yük kapasitesi ve devir değerinde sunulmaktadır. Sürüş rahatlığı ve çoğu sürücünün önem verdiği başka performans özellikleri sağlamaktadır.
Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür. Hafif kış şartlarında kabul edilebilir bir performans sunabilmek ve dişlerin daha uzun süre dayanması için bu özelliklerden biraz fedakarlık edilmesi gereklidir.
Dört mevsim lastikleri, kış şartlarında çekiş gücü sağlarlar ama sert kış şartlarında kullanılacak en iyi lastikler değildir. Sert kış havası ile karşı karşıya olan sürücüler, kışın kar lastiklerine geçmeyi düşünebilirler.
Dört mevsim lastikleri, yaz ve kış performansının bir karışımını sundukları için genellikle ılıman iklimlerde ve makul sürüş şartlarında sürücüler için iyi bir seçenek olmaktadır.
Yaz Lastikleri
Yaz lastikleri, yüksek performans araçları için idealdir ve hız ve çeviklik sağlayacak şekilde üretilmiştir. Daha hızlı tepki verirler ve viraj alma ve fren yapma yetenekleri daha yüksektir. Bunun sebebi genellikle yolda daha hassas bir sürüşü sağlayan sırt desenleri ve kullanılan kauçuk bileşimleridir, Yaz lastiklerinin sırt desenlerinde daha az oluk bulunur ve daha fazla kauçuğun yol ile temas etmesini sağlarlar. Maksimum yol tutma kabiliyeti sunacak şekilde tasarlanmışlardır. Yaz lastiklerinin kauçuk bileşimleri, daha esnek kalmalarını ve daha iyi çekiş ve yol tutmayı sağlamak üzere dizayn edilmiştir.
Yaz lastiklerinin diş derinlikleri, sınırları zorlandığında daha fazla dengeli olmaya imkan vermeleri için fazla derin değildir.
Boyutsal özellikleri (lastiğin genişliği, kesit yüksekliğinin kesit enine oranı ve jant çapı gibi), hızlanma yeteneği, ve diğer tasarım özellikleri sayesinde yaz lastikleri, ıslak ve kuru zemin şartlarında, yüksek performanslı, spor araçlar için daha uygundur ve aracın daha iyi performans göstermesine imkan verirler, Bazıları şaşırtıcı bulabilir ama su tahliyesine yardımcı olan ve kaymayı önleyen özel sırt desenleri sayesinde, yaz lastikleri ıslak sürüş şartlarında daha iyi performans sağlarlar.
Kış şartlarında sürüş söz konusu olduğunda, dört mevsim lastikleri, yaz ve kış performans becerilerinin karışımına sahip olmalarından dolayı yaz lastiklerinden daha uygundur ancak biz, sert kış şartlarında en iyi çekiş ve performansı elde etmek için, kış lastiklerine geçmeyi öneririz.